Handboek Zoekmachinemarketing

Handboek Zoekmachinemarketing

Uitvoering
Boek, 288 pagina's
ISBN
9789059401167
Gepubliceerd
2005
€ 24,90
niet meer leverbaar

Van deze titel is een tweede, geactualiseerde uitgave verschenen.

Dit boek leert u hoe u succesvol een on line zoekmachinemarketingcampagne opzet. On line marketing, en met name zoekmachinemarketing, neemt een steeds belangrijkere plaats in de mediamix in. Zoekmachinemarketing kan u een fantastische conversie en return on investment opleveren. Voor het opzetten van een geslaagde zoekmachinemarketingcampagne is het echter zaak dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren in zoekmachines. Bijna nog belangrijker is dat u weet wat u vooral niet moet doen. Dit op de praktijk gerichte boek leert u de feiten kennen; het geeft antwoord op onder meer de volgende vragen:

  • Wat is zoekmachinemarketing?
  • Hoe werken de verschillende zoekmachines en -gidsen? Wat zijn de verschillende modellen? Wat is hun wijze van verzamelen, hoe werkt het algoritme van ranking enzovoort. Moet ik betalen voor posities? Of juist niet?
  • Hoe zoekt mijn doelgroep? Hoe kom ik boven in de zoekresultaten van mijn doelgroep te staan?
  • Wat zijn de drie componenten die zoekresultaten van de zoekmachines bepalen en waar moet ik per component op letten?
  • Hoe maak ik een databasegestuurde site doorzoekbaar?
  • Hoe zorg ik dat mijn doelgroep op mijn resultaat in de zoekmachine klikt en niet op dat van de concurrent?
  • Hoe zorg ik dat mijn website zoekmachinevriendelijk is en doorzocht kan worden door de zoekrobots?
  • Waar houden zoekmachines niet van? Wat zijn struikelblokken voor zoekrobots?
  • Hoe word ik opgenomen in de verschillende zoekmachines en internetgidsen?
  • Hoe zet ik een betaalde zoekmachine-advertentiecampagne op? Waar moet ik op letten en hoe verbeter ik de conversie?
  • Hoe meet ik de resultaten van mijn zoekmachinemarketinginspanningen? Hoe doe ik nulmetingen, maak ik rapportages en webstatistieken?
  • Wat brengt de toekomst ons? Hoe ontwikkelen de zoekmachines zich en welke implicaties kan dit hebben voor mijn zoekmachinemarketing?

De begeleidende website www.searchmarketing.nl geldt als aanvulling op het boek. Aangezien de zoekmachinemarketingwereld constant verandert, vindt u hier aanvullende artikelen en de jongste ontwikkelingen. Tevens vindt u hier alle url’s van de besproken sites, zodat u makkelijk kunt doorklikken, en heel veel aanvullende verwijzingen. Zie www.searchmarketing.nl

Inkijken Downloadbare bestanden
Wis filter
  • Keesjan Deelstra

    Keesjan Deelstra (1966) studeerde Sociale Geografie in Amsterdam en vond zijn stek uiteindelijk in de internetwereld. Zijn kennis over het onderwerp zoekmachinemarketing deed hij op tijdens het ontwikkelen van het e-commercetraject voor zijn trainingsbureau....
    Deelstra D